Kadlub WingFoX Nano Ksztalt.

 

05

Projektując nowy kształt kadłuba, korzystaliśmy z doświadczeń zdobytych przy eksploatacji poprzedniej konstrukcji jak i doświadczeń innych zawodników korzystających z konstrukcji, które pojawiły się w ostatnim roku.

Kształt nowego kadłuba jest zupełnie zmieniony, jednak żeby dać obraz tych zmian użyjemy kilku porównań do poprzedniej konstrukcji.

Część dziobowa otrzymała większą smukłość i duży kąt pochylenia krawędzi natarcia. Górna część kadłuba w przestrzeni od dziobu do przedniej belki została „zaostrzona” tak, aby zmniejszyć do minimum opory pojawiające się podczas przebijania się przez wierzchołek fali.

Dennica w WingFoX Nano zaczyna się łagodnie wypłaszczać już przy przedniej belce i przechodzi w zupełnie płaską dennicę w okolicy rufy. Dennica w części rufowej jest szersza i opuszczona w dół o prawie 5 cm. Kadłub został przystosowany do szybkiego osiągania dużych prędkości i lepszej współpracy z zakrzywionymi mieczami.

Wszystko po to aby kadłub jak najszybciej wyszedł z wody.

Zmiana kształtu kadłuba i belek zaowocowała podniesieniem tylnej belki o około 10cm.

Pozycja przedniej belki została zmieniona i jest ona teraz przesunięta do tyłu względem poprzedniego położenia.

05

Pomimo zaprojektowania zupełnie nowego kształtu, nowy kadłub ma podobne parametry wypornościowe jak poprzednia konstrukcja. W stosunku do poprzedniego kadłuba WingFoX Nano ma o 5% mniejszą objętość i o 3,5% mniejsze pole powierzchni. Przednia i tylna belka jest głęboko wklejona w kadłub dzięki czemu pozostawia wolną przestrzeń pokładu dla balastującego zawodnika.

Położenie tylnej belki też zostało zmienione jest ona teraz przesunięta do tyłu tak aby zawodnik mógł wykorzystać do maksimum osiągi łodzi przy żegludze z wiatrem.

Szyna wózka grota została całkowicie zagłębiona w kadłub tak aby nie przeszkadzała przy wychodzeniu na trapez.

Położenie skrzynki mieczowej w związku z zastosowaniem zakrzywionych mieczy zostało zmienione, jest ona teraz przesunięta bardziej do przodu. Część pokładu znajdująca się pomiędzy belkami została tak zaprojektowana aby zapewniała jak najwydajniejsze balastowanie zawodnikowi znajdującemu się na trapezie bez konieczności „doklejania” do kadłuba dodatkowych elementów.

Kadłub został tak zaprojektowany aby nie stwarzał ograniczeń przy planowanym dalszym rozwoju nowej konstrukcji. Zastosowanie odpowiednich rozwiązań konstrukcyjnych umożliwia dowolną zmianę położenia belek jak i skrzynki mieczowej.

Prowadzimy w tej chwili prace nad nowym typem „ożaglowania”. W przypadku zastosowania żagloskrzydła zmianie ulegnie położenie środka ożaglowania, co będzie wymagało korekty położenia przedniej belki i położenia skrzynki mieczowej, aby zachować idealną neutralność łodzi.

WingFoX Nano został przygotowany do tych zmian już na etapie projektowania kształtu i zastosowanej technologii.

 

Nasza misja

" .. zainspirowani pasją i zmotywowani osiągnięciami, dzielimy się z Tobą technologią przyszłości.."

Kontakt z nami

Biuro:
Stawiszcze 1a
98-200 Sieradz
POLSKA

Telefon: +48 603 670 600
Fax: +48 43 828 22 06

eMail

Ta strona używa ciasteczek. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. This site is using cookies. By using it you agree to the placement of cookies on your computer.